Тренінг у рамках проєкту Erasmus+ «ClimEd»

У рамках проєкту Erasmus+ KA2 «ClimEd – Багаторівнева освіта та професійне навчання з питань кліматичних послуг, адаптації до змін клімату та їх пом’якшення в локальному, національному та регіональному масштабах» з 10 до 15 лютого в Естонському університеті природничих наук проходив тренінг «Опанування технологій масових відкритих онлайн-курсів (MOOC). Розроблення для широкого загалу». Білоцерківський національний аграрний університет на заході представляли науково-педагогічні працівники Димань Т.М., Карпук Л.М., Ставецька Р.В. та Титарьова О.В. Дистанційно до тренінгу долучилися 12 викладачів і здобувачів освіти з різних факультетів.

Естонський університет природничих наук (Eesti Maaülikool, EMÜ), що розташований у місті Тарту, є провідним науковим центром у сферах сільського господарства, лісівництва, тваринництва, ветеринарної медицини, економіки, харчових технологій та екологічно чистих виробництв. Його ключові напрямки діяльності включають сталий розвиток природокористування, охорону довкілля та збереження природної спадщини. Білоцерківський національний аграрний університет підтримує давню співпрацю з EMÜ: викладачі та студенти реалізують академічну мобільність у межах програми Erasmus+ (KA1 і KA2), а також публікують наукові статті в естонських виданнях.

Сучасні освітні тенденції вимагають застосування цифрових технологій, і Естонський університет природничих наук активно впроваджує масові відкриті онлайн-курси (MOOC). Цей формат навчання забезпечує широкий доступ до якісної освіти незалежно від місця проживання чи соціального статусу, сприяє інтерактивному навчанню завдяки мультимедійним матеріалам, онлайн-форумам, автоматизованій системі оцінювання та сертифікації.

Під час тренінгу учасники вивчали принципи розроблення та дизайну MOOC, а також практично опановували цифрові інструменти для їх створення, зокрема H5P (HTML5 Package), Lumi, Canva. Особливо цінним було те, що ці застосунки легко інтегруються з навчальним середовищем Moodle, яка добре знайома українським освітянам.

Крім експертів EMÜ, своїм досвідом ділилися представники Інституту політичних досліджень (Естонія), Університету Гельсінкі (Фінляндія) та Університету Ровіра і Віргілі (Іспанія). Навчання проходило у форматі групової роботи, що сприяло обміну знаннями між учасниками з різних українських університетів.

Особливу увагу на тренінгу приділяли питанню кліматичної освіти. Сучасні зміни клімату вимагають підготовки фахівців, які володіють актуальними знаннями про стратегії адаптації та пом’якшення наслідків цих змін. Освітні платформи та MOOC відкривають нові можливості для поширення кліматичних знань серед широкого загалу, формування екологічної свідомості та залучення суспільства до вирішення екологічних викликів. Інтеграція кліматичних курсів у навчальні програми сприяє підготовці відповідальних фахівців, здатних ефективно реагувати на сучасні екологічні загрози.

Опанування сучасних цифрових технологій є важливим кроком для викладачів та розробників освітніх програм, які прагнуть зробити навчання доступним, цікавим і результативним. Завдяки персоналізованому підходу до навчання студенти отримують можливість адаптувати курси до власних потреб, що відповідає концепції студентоцентрованого освітнього процесу.

Учасники тренінгу переконалися, що MOOC є ефективним інструментом модернізації вищої освіти та підготовки студентів до сучасних професійних викликів. За підсумками навчання вони отримали сертифікати про підвищення кваліфікації з питань розроблення масових відкритих онлайн-курсів обсягом 3 кредити ЄКТС.

 

Тетяна Димань, проректор з освітньої, виховної та міжнародної діяльності,
керівник робочої групи проєкту ClimEd БНАУ

 

 

Напишіть нам

Будемо раді почувати ваші думки з приводу даної публікації